06 heinäkuuta 2016

MacGyver Maddu

Kävimme taas eilen pikkumiehen kanssa tontilla, niin kuin tänäänkin. Käymme meilkeinpä joka päivä siellä pyörähtämässä. Ei meistä nyt apua ole, mutta kun Marko siellä ahertaa yöt ja päivät niin olemme pojan kanssa sitten seuraneitejä ja ruokalähettejä. Eilen äitini ja Marko oli siellä vesiputkien ja raudoittamisen kimpussa, tänään oli lattialämmityksen ja lattiavalu"muotin" vuoro.

Siitä puheen ollen, pitääpä tällä viikolla tehdä päivitys miten taloprojekti etenee. On tapahtunut aika paljon viime kirjoituksesta ja talopaketti tulee jo ensi viikolla!




Viimeiset päivät ovat olleet aika harmaita ja sateisia. Hoitolaukussa on aina, ainakin yhdet, vaihtovaaattet, ja sänn takia olin pakannut mukaan myös yhdet ekstrat ulkoiluvaatteet. Onneksi!

Meidän herra nimittäin tykkää vesilätäköistä, ja muutenkin matelee pitkin maata ja pyörii missä milloinkin. Joten vaikka ulkoiluvaatteet kestäisikin jonkun verran vettä, niin tällaiseen käsittelyyn niitä ei ole luotu. Sadevaatteet ovat, mutta ne oli tällä kertaa märältä turvassa autossa. Ei siis satanut tuolloin, mutta kyllähän minä tuon pojan jutut tiedän. Olisi pitänyt pukea ne heti alusta, hyvä olla jälkiviisas.

No jokatapauksessa hän oli parin tunnin päästä aivan litimärkä. Menimme autoon vaihtamaan kuivat vaatteet päälle, ja huomasin että toisia paria sukkia ei sitten ollut mukana... mitäs sitten. Kengät olivat läpimärät ja sukista valui vettä. Ja eihän noita pikkutöpöjä voi laittaa paljain märkiin kenkiin.

Parin sekunnin päästä huomasin että olin pujottelemassa kakkapusseja tyypin jalkoihin. 



En tiedä miten aivoni ratkaisi tämän pulman niin nopeasti. Ehkä seikkailukurssit ovat sittenkin jääneet mieleen, tai ainakin piiloituneet jonnekkin alitajuntaan.

Tämä oli pelastuksemme! Ja todella toimiva ratkaisu. Olen tainnut itsekkin joksus käyttää tätä. Ei tosin kakkapusseja kun ovat liian pieniä (vaikka siskoni väittää että minulla on lapsenkokoinen jalka). Tarkistin puolen tunnin päästä töpöjen tilanteen ja ne olivat kuivat ja lämpimät.

Kakkapussit ovat hoitolaukun vakiovaruste, ainakin minulla, joten en usko että on viimeinen kerta kun poikani kävelee kakkapussit jaloissaan. Suosittelen kokeilemaan jos joskus joudutte samanlaiseen tilanteeseen. Itse tai lapsesi. Kuivaa jalka, pussi päälle ja eikun kengän sisälle vaan!

Tiedän että se ei kuulosta kauniilta tai houkuttelevalta, mutta mukavuus ennenkaikkea :)


- Matilda


Vi var igår igen på tomten med lillmannen, som idag också. Vi är nog nästan dagligen en sväng dit. Inte för att vi är nån större hjälp där, men Marko jobbar dag och natt på huset, så vi far och hålla honom sällskap. Ja, och hämtar mat förståss så han inte svälter. Igår var min mamma och Marko och fixade med vattenrören och järn-näten. Idag fiksades golv värmen och en "form" till golvgjutningen. På tal om det så måste jag göra en uppdatering om husbygget. Det är ganska länge sedan jag gjorde förra och det har hänt en hel del efter det. Det blir ett inlägg på finska i och för sej.

De senaste dagarna har varit ganska gråa och ruskiga. Jag packar alltid med, i alla fall, ett par byteskläder i skötväskan, och igår hade jag pga vädret packa med ännu ett par extra utekläder. Vilken tur!

Vår lilleman älskar vattenpölar och brukar annars också kräla omkring på marken. Fastän han har utekläder som håller vatten, så sånthär bruk klarar dom inte av i långa loppet. Regnkläder gör, men de var i bilen i skydd från allt det våta. Det regnade inte, men jag vet ju precis hurdan torvboll vår son är, så man borde bara satt på regnkläderna från början. Bra att konstatera det såhär i efterhand...

Nå hursomhelst så var han totalt genomblöt om ett par timmar. Nappa pojken under armen och gick till bilen för att byta torrt på. När kläderna väl var bytta märkte jag att sockor fattades... jahaa, va sen då. Skorna var våta och sockorna han hade haft på sej droppa det vatten från. Man kan ju inte heller sätta bara futten in i våta doijjor.

Par sekunder senare trär jag på kakkapåsar på typens fötter.

Jag vet inte hur min hjärna lyckades hitta en lösning så snabbt, det kom från ryggmärgen liksom. Kanske äventyrskurserna har gjort sitt.

Detta var vår räddning! och en väldigt fungerande lösning. Jag tror faktist jag någongång själv har använt mej av detta. Helt vanliga påsar dock, kakkapåsar är lite för små åt min fot (fastän min syster tycker jag har lika liten fot som vilket som helst barn).
Kollade lillemannens fötter om en halvtimme och de var torra och varma, succé!

Kakkapåsar är något som alltid finns i skötväskan, eller i vår skötväska i alla fall, så tippar att dethär inte var sista gången vår son går med kakkapåsar på fötterna. Rekommenderar att testa påslösningen om ni hamnar i en liknande situation. Funkar till både sej själv och sitt barn. Torka foten, på med påsen och foten in i skon, thats it!

Jag vet att det inte låter särskilt lockande, men bekvämlighet först :)

-Matilda


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Sana vapaa, anna mennä vaan! / Ordet är fritt, låt fara bara!