05 kesäkuuta 2016

Veckoslutet / Viikonloppu

Först och främst, har jag inte en härlig syster? Hon är nog guldvärd på alla vis. Puss på dej.

Fredagen blev jag som sagt bort tvingad hemifrån. Så den dagen njöt jag av hundarnas och lillemannens sällskap. Vi var ganska långt ute hela dagen. Emilia kom vid fem och jag blev utkastad hemifrån vid sju tiden....




När jag kom till Emilias bostad kändes det lite som att ta in på hotel. Rent och städat med nybäddad säng. Oi!
Första 30 minuterna for nog till att tämja hjärnan. Den jäkeln sku helatiden vari påväg och göra en massa. Så efter lite stirrning i taket och traskandet omkring i tystnaden, insåg jag, att jag faktist inte behövde göra något. Hehe. Konstit men riktigt skönt samtidit.
Ja, jag var alltså sådär RIKTIGT ensam där. Marko eller hundana var inte heller med. Det är ganska många år sen man har fått sån egentid.. har nog inte saknat det heller, men samtidigt skönt ändå när man nu fick det.
Ett glas vitt och en platta vitchoko, mums mums. (och jooo, åt varendaste en bit och smula av den)

 


Sömn fick jag först vid 3 på natten, men trots det så blev det en oavbruten 6 timmars nattsömn! GRYMT! ...på moronen kändes det att man sku ha fått av en slägga i huvu, men efter man kom igång kände man sej faktist utvilad.

Var hemma vid 12 tiden  och allt hade gått super bra (lite för bra :D haha). Vi for ut alla tillsammans. Jag, pojken, Emilia och vår mamsen.  När jag sa att min syster är härlig, så nog är vår mor det också, se nu:


Hur kan man inte vara utan att älska dendär akrobaten! hihi

Under de 16 timmarna jag var borta hade lillemannens ordförråd ökat med ett ord. Kan ni gissa vad det var för ord? ... joo MOTTE!  Jag har en känsla att det varit ganska grym hjärntvätt pågångs :D stackars pojk, men MOTTE var glad. Haha.

Senare for vi en sväng till tomten och hälsa på Marko. Dit jobbade de hårt.
Söndag morgon var Marko och min mamma hurtiga... kan ni gissa vart de for... rätt! -till tomten. Det to Eddy med, så jag hade tumis dag med pojken och Zach. Vi börja dagen med en 2 timmar utfärd och lek, och senare nappa vi med MOTTE och körde till Rajasaari! Skön dag :)

 
Det var närmare 100 hundar och yra runt på ön.








Hieman lyhyempi versio tässä suomenettuna.
Ensiksi, minulla on kyllä maailman ihanin sisko! Kultaa arvokkaampi!

Hän tuli meille perjantaina viiden aikoihin ja minut häädettiin seitsemältä. Kun saavuin Emilian asunnolle tuntui aivan kuin olisi tullut hotelliin. Siistiä, ja uudet puhtaat lakanat valmiiksi pedattuna.
Ensimmäiset 30 minuttia meni aivoni kesyttämiseen. Se piru oli koko ajan keksimässä tekemistä. Kiertelin päättömänä asuntoa jonkun aikaa ennekuin navigoin itseni sohvalle tujottamaan kattoa. Tuijotin kaikessa hiljaisuudessa siinä sitten kattoa...

Lasillinen valkkaria ja suklaata. Nukkumattilla oli kiieritä ja tuli minun luokse vasta kolmelta yöllä. Sain kuitenkin nukuttua 6 tuntia putkeen,  huikeeta! Aamulla tosin tuntui että olis saanut lekasta päähän. Kroppa ei ole tottunut moiseen uneen, mutta aamukahvin jälkeen oli aika virkeä olo kieltämättä.

Lauantai päivä meni leikkiessä.




Kävimme myös pojan kanssa tontilla katsomassa pappaa. Siellä kaikki miehet olivat ahkerina.

Sunnuntaina äitini ja Marko lähtivät kukon laulun aikaan tontille. Ottivat Eddyn mukaan jotein sain viettää laatuaikaa Zachin ja pikkumiehen kanssa. Kävimme aamupäivällä parin tunnin ulkoilulla, ja myöhemmin sitten kävimme hakemassa MOTEN ja suuntasimme Rajasaareen. Ihana päivä! :)

- Matilda

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Sana vapaa, anna mennä vaan! / Ordet är fritt, låt fara bara!