04 lokakuuta 2016

Pipodagar


Ja då var den dagen här - man fick (äntligen?) gräva fram en mössa! Första dagen då jag smattade på mössan och hyllade mina öron med värme. Måste medge att dessa väder kom ganska passligt. Hade nämligen en ganska så b a d h a i r d a y ! Så va passa bättre än att gömma det under ett grannt och fint tyg.

Dagen börja alltså bra, men arbetsdagen sluta inte lika hophejssan. 

I mitt arbete går arbetsmängderna i vågor. Imellan är det lugnt medan alltid nu och då kommer det en tsunami. Denhär veckan är det en jämn men stor våg. Större helheter som måste funderas ut, men framförallt mycket smått pjått som tar tid och ork. Så tankarna var ganska splittrade. Bestämde mej för att gå och söka en take away kaffe från R-kiosken innan jag skulle styra mot Heureka, förberedelser inför en skolning.

I R-kiosken kastade jag kaffemuggar omkring på golven varefter väskan tänkte riva ner en ständi full med chokopatukkan. Gick iväg mot bilen och spillde kaffe över mina papper jag hade i handen. När jag väl kom ner till parkeringshallen gick jag och satte min kaffekopp på någon annans bil och började riva i handtaget (exakt samma bil och samma barnstol på baksätet så det tog en stund innan jag fattade vad  jag höll på med). Flyttar mej några bilar åt sidan och bestämmer mej sen för att kasta alla papper runt omkring bilen och t.o.m under bilen! Hur är det liksom möjligt ens att få dessa A3:or dit kastade?

Där var jag med rumppan i vädret och samlade mina papper.

Inte väl med det, utan som socker på tårtan så tänkte jag köra på en cyklist som ploppa fram från en buske mitt i allt.

Så ja, vad kan man säga. Det gick ju inte precis som i strömsö den resan från kontoret till bilen :D men såna dagar kommer imellan. Man måste väl hitta någon knapp som re-botar. Min är definitivt lillemannens leende. Glömde hela denna fadirulla när jag steg in på dagisgården och såg min lilla älskade busunge skratta och springa mot mej :)

Skulle ju nog i och för sej vara helt bra att hitta en re-bot knapp man kan använda on the go liksom. Har ni någå förslag? Vad brukar ni göra då allt bara vill, jaa, skita på sej?



Denna kopp var inte långt ifrån att hitta sej i väggen... oftast brukar en kaffe ge lite lugn och energi samtidigt. Denna gång gav den bara falskt hopp och smutsiga papper.


Bättre arbetsdag imorgon!

-Matilda

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Sana vapaa, anna mennä vaan! / Ordet är fritt, låt fara bara!